Monday, August 6

NO facebook/twitter YES alQuran/Solat/Doa!

Assalamualaikum dan salam ramadhan yang ke 17 :)

Alhamdulillah, kata kata pertama yang aku na lafazkan untuk sejak2 ni, yeahh, aku admit previous entry aku memang lebih kepada masalah masalah duniawi aku.. dan Alhamdulillah, aku bersyukur sangat dan aku sedar yang Allah selalu ade untuk hambanya sekiranya kita benar2 ingin berubah.. dalam mase beberapa hari je seribu satu masalah aku hadapi dan aku asyik menangis dan terus menangis, lelaki menangis? yeahh.. jiwa aku sangat lemah jadi aku senang menangis walaupun badan besar.. tapi semuanya sebenarnya kekuatan aku..

dan aku berjaya memotavasikan diri aku untuk menjadi lebih baek, walaupun orang sekeliling ade yang sentiasa support aku dan ade juga cuba menlemahkan semangat aku untuk berubah tapi ape2 aku lebih percaya pada diri dan kekuasan Allah :)

aku ambil keputusan untuk tidak melibatkan diri dalam mse terdekat pada laman sosial... gile susah aku na hentikan benda yang wajid dibuat setiap hari.. aku tak boleh hidup tanpa facebook dan twitter sebenarnya, baru 3 hari tak sentuh semua tu, tangan aku mula gatal kat lappy ni, badan mula menggeletar, hati mula gelisah, tapi aku kuatkan semngat untuk terus hadap benda tu, dan aku berjaya, kalau aku bosan and aku kat depan lappy, aku cuba wat2 bnda lain seperti tngk movie or tlong mak aku kat dapur je, selebihnya aku akan membace alquran dan solat :)

sejujurnya, aku rindu kawan kawan kat laman sosial tu, tapi bile dipikirkan balik, semua masalah aku datang dari situ, banyak kebaikan dan keburukan yang ade kat situ.. aku tau aku takan terus camni, aku akan on9 dan tegur kawan2 aku kat laman sosial tu cam biasa tapi biarlaa smntra waktu ni aku stop sekejap.. aku tana ambil tau ape mereka crita pasal aku.. sebb aku tak ckup kuat lagi...

ya Allah, terima kasih dengan kekuatan yang Engkau berikan padaku :)

No comments: