Tuesday, August 9

10th Ramadan


hey awak awak ,
ye awak yang bace entry niee
puasa ke ?
alhamdulillah kalo puasa , inshaAllah esok puasa kalo arnie ta puasa =)

assalamualaikum , kalo ta jawab salam , malaikat jawabkan , haha . syukur Alhamdulillah ,hari ke -10 , kita dapat berpuasa dalam bulan ramdan . aku macam ta percya tapi 2 la hakikatnya . sebab ak berjaya menahan diri dari lapar dan dahaga dan manahan mulut dari benda2 yang melalaikan seperti mengumpat dan mencarut #inshaAllah , hehe . paling hebad ak berjaya berpuasa epanjang ak bekerja , tapi dugaannya hanya Allah je yang taw camne sakitnya berpuasa ketika bekerja . tapi Alhamdulillah ,Allah makbulkan doa ak dengan beri ak kekuatan .

sepanjang bulan puasa ni juga ak lebey dekatkan diri pada maha Pencipta . kerna "mereka yang celaka adalah mereka yang tidak tidak ade perubahan selepas bulan ramadan" .mashaAllah . ak berharap bulan ramadan nie ak dapat dekatkan diri kepada Allah .

makin hari aku makin matang , inshaAllah bukan sebab ape . sebab ak slalu berfikir sorang2 , kadang2 time bakar sate pown ak berffikir . "nape Allah uji hambanya?" . jawapannya sebab Allah amat sayang hambanya 2 sebb dye uji . kepada mereka yang rse slesa dengn dunia dan tidak penah rase dirinya diuji . anda patut rase takut . tapi ak percya Allah sayang semua hambanya , kerana Allah maha penyayang =)

ak berharap ak dapat berpuasa penuh tahun nie , inshaAllah . baru la kita dapat rase RAYA yang sebenar sebab sebulan kita diuji , jadi kita perlu raikan kejyaan kita dapat melawan nafsu . hahaha .

ak rindukan family ak , ak rindu na bersahur dan berbuka dengan family , bile ak kna berbuka time kerja , baru ak taw bertapa untungnya dapat berbuka dengn fmly , kadang2 , kita minx je pe yang kita na makan semua ada , semua da terhidang depan mata , bile da bsar kita akan merindukan semua tuu =(

korang ta rase ke entry ak kali nie alahai baeknya ,
ak masih ta paham , kenape bile kita berbuat baek
orang salah ertikan ,
HIPOKRIT !
BERLAKON LEBEY !
DRAMA PETANG !
#sesungguhnya mereka yang sentiasa berprasangka buruk disebabkan hati yang kotor
mashaAllah



No comments: